Wycieczki

Toruń – miasto piernika i Kopernika

16 września 2021r. uczniowie klasy 3e i 3f wraz z wychowawcami p. Elżbietą Pacześną i p. Radosławem Maciaszczykiem oraz opiekunami p.Wiolettą Pietrzak – Tyczka i p. Małgorzatą Bulską wybrali się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Torunia.
Wizytę w mieście zaczęliśmy od warsztatów w Fortecznej Piekarni, gdzie zapoznaliśmy się z tradycyjnym sposobem wypiekania pierników i stosowanymi do tego celu przyprawami. Kiedy zdaliśmy już egzamin na Mistrza Piernikarstwa, nadszedł czas na samodzielne wykonanie i wypiekanie pierników. Zajęcia urozmaicił fakt, iż prowadzący porozumiewali się z uczestnikami gwarą charakterystyczną dla ziemi chełmińskiej. Było tam naprawdę zabawnie.
Następnie po spotkaniu z przewodnikiem zwiedzaliśmy zabytki Starego Miasta. Udało nam się zobaczyć Rynek Staromiejski z Ratuszem i pięknymi kamienicami, Dwór Artusa, Gospodę Flisacza, pomnik Mikołaja Kopernika i Flisaka, toruński pręgierz oraz dom Mikołaja Kopernika. Niespodzianką był poczęstunek toruńskimi piernikami przez Mieszczkę Toruńską.
Po tylu atrakcjach przyszedł czas na pyszny obiad w karczmie Gęsia Szyja. Pełni energii kupowaliśmy pamiątki i pierniczki dla najbliższych.
Bardzo ciekawym elementem, kończącym pobyt w tym pięknym mieście była wizyta w Planetarium, gdzie oglądaliśmy seans pod "sklepieniem niebieskim". Była to niesamowita podróż po bezkresach kosmosu, pomiędzy mgławicami, kometami i innymi zjawiskami.
W końcu nadszedł czas na powrót do domu, a nam było szkoda wracać. To był naprawdę udany wyjazd, który okazał się wspaniałą lekcją. My uczniowie dziękujemy bardzo naszym rodzicom, rodzinom, a przede wszystkim dziadkom za wsparcie finansowe. Na pewno tu wrócimy.