Wycieczki

Wycieczka do Torunia

Dnia 15 maja odbyła się wycieczka do Torunia. Mieli okazję uczestniczyć w niej uczniowie z klasy 1d,1e, 2c, 2d i 4e  wraz z opiekunami Beatą Cybulską, Moniką Gruszczyńską-Smak, Marzanną Kmieć i Marleną Nikiel-Wojciechowską. Wczesnym rankiem ruszyliśmy w drogę, by już o 9.00 uczestniczyć we wspaniałych zajęciach interaktywnych w Domu Legend Toruńksich, czyli połączeniu interaktywnego muzeum i teatru. Poznaliśmy tam historię Torunia i jego legendy, m.in.: opowieść o wylaniu przez mieszczkę toruńską nieczystości na głowę króla Jagiełły, historię flisaka, który uratował miasto przed plagą żab oraz poznaliśmy powody pochylenia się Krzywej Wieży. Następnie wraz z panią przewodnik zobaczyliśmy najważniejsze punkty na mapie Torunia.Kolejną atrakcją była wizyta w Planetarium, gdzie gościliśmy w Bazie MARS#17.To interaktywna przestrzeń zaaranżowana w formie bazy kosmicznej, gdzie  niczym członkowie załogi  wykonywaliśmy określone czynności, niezbędne do tego, by przeżyć poza Ziemią.Monitorowaliśy stan Bazy, ale także usuwaliśmy drobne awarie, badaliśmy próbki  gruntu "Czerwonej Planety" i  gospodarowaliśmy energią. W przerwie zwiedzania pięknego Torunia mogliśmy się zregenerować i posilić w klimatycznej Restauracji Oberża.Organizator wycieczki zapewnił nam miłe niespodzianki, pyszne lody w kawiarni  Lenkiewicz i poruszające zajęcia w Niewidzialnym Domu. Niewidzialny Dom jest jedną z 5 atrakcji turystycznych na świecie, która pokazuje świat wyłączając zmysł wzroku.To było dla wszystkich niesamowite przeżycie.Mieliśmy rówznież czas na zakup pamiątek i toruńskich pierniczków.W drodze powrotnej mogliśmy tworzyć swoją listę przebojów, śpiewać piosenki i brać udział w konkursach dotyczących wiedzy o Toruniu, które w fantastyczny sposób przeprowadziła Pani Justyna. Wielu uczniów dużo zapamiętało, więc mieli okazję wygrać ciekawe nagrody. Bardzo dziękujemy Pania Justynie z Biura Podróży "Bonta" za zaangażowanie, zapewnienie nam tylu  atrakcji, niespodzianek i przemiłą atmosferę.Mimo braku słońca humory mieliśmy znakomite. Taka wycieczka zostaje zaliczona do bardzo udanych i zapewne zapamiętanych na długo.