Wycieczki

Trójmiasto z 8a i 8d

Trzydniowa wycieczka do Trójmiasta, czyli Gdańska, Gdyni i Sopotu, to doskonała okazja do poznania piękna nadmorskiej Polski. W tym roku klasy 8a i 8d wraz z opiekunami, postanowiły na taką wyprawę się wybrać.

Pierwszy dzień poświęciliśmy Gdyni. Spacerując po Skwerze Kościuszki i nadmorskim bulwarze,  podziwialiśmy piękne widoki na morze. Gdynia słynie również z jednego z największych polskich portów,  gdzie u nabrzeża widzieliśmy:  Dar Pomorza i ORP Błyskawica. Następnie udaliśmy się na Kamienną Górę, skąd podziwialiśmy piękne widoki na miasto, port i Morze Bałtyckie.

Drugiego  dnia skupiliśmy się na Gdańsku. Rozpoczęliśmy od rejsu statkiem na Westerplatte, miejsca, gdzie rozpoczęła się II wojna światowa. W trakcie przepływu uczniowie mogli podziwiać zarówno stocznie jak i liczne zacumowane tankowce oraz ogromne statki. Po powrocie do Gdańska zwiedziliśmy  Muzeum II Wojny Światowej. Następnie spacerując po uliczkach, podziwialiśmy zabytkowe kamienice, Ratusz Głównego Miasta i Bazylikę Mariacką.

Trzeciego dnia  udaliśmy się do Sopotu, znanego z wyjątkowej atmosfery kurortu i pięknej plaży. Spacerując, widzieliśmy słynny sopocki "Krzywy Domek" i odwiedziliśmy Monte Cassino, główną ulicę Sopotu.

W drodze powrotnej do domu odwiedziliśmy jeszcze katedrę w Oliwie, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego.

Trzydniowa wycieczka do Trójmiasta pozwoliła odkryć uroki Gdańska, Gdyni i Sopotu. Bogata historia, piękne plaże i atmosfera nadmorskich kurortów sprawią, że ten wyjazd będzie niezapomnianym doświadczeniem.